Wednesday 15 June 2011

eclipse..yapputaa..:)

gerhana gerhana gerhana...:)

dari half moon,aku ngn eimad layan sampai full moon...nk menangis aku..tapi tahan ar beb..eimad kat sebelah kot..kahkah..tade arh..dgn nyamuk yg serba serbi menggigit kaki ku yang berkulit nipis ni,ku tahankn jua demi menikmati suatu keindahan yg x ternilai ungkapannnya..

sgt kagum dengan ciptaan tuhan..bulan bumi dan matahari selari dalam satu garisan...uuu....

subhanallah...

itu je yg mampu aku ucapkan...x tertanggung rasenye nk mengkaji dalam-dalam..bkn bidang aku lagipun...cukuplah sekadar ak taw cmne eclipse ni terjadi...

syukurlah dapat menikmati suatu ciptaan Allah Yang Maha Agung...:)

nk tangkap gambar..phone aku camera damn x lawa..:(..tadi kat FB alia mnx tgkp gmb pastu tag die..sori sgt alia..ingin sgt hati ni nk berkongsi..tp apakan dayaku...:(

terigt videocam intan...aaaaa...xde bateri..:(..baru bajet nk rakam from half moon sampai full moon tu kan...mst cam smart je kalo letak dalam blog ni..tp...x mmpu...uuuu..

tpi syukur sgt cz at least aku ngn eimad dapat tgk live...live from balkoni manzil abu bakar abduh...:)..from half...sikit..sikit demi sedikit menjadi penuh..

Ya Allah...Kau Tuhan Sekalian Alam...Kau lah Tuhan Yang menciptakan bumi. Kemudian Kau membuatnya berputar,kemudian mengelilingi pula matahari pada paksinya,dan seterusnya Kau ciptakan bulan dengan mengelilingi bumi ini pula..agar hamba2mu ini tidak berada dalam kegelapan..tidak kira siang ataupun malam. Dan disebabkan oleh fenomena inilah,pada sesuatu masa itu dimana bumi,bulan dan matahari akan berada sebaris.itulah gerhana. Keindahan yang tiada tolok bandingnya, Ya Allah..Tuhan sekalian alam.

:)

3 comments:

Nurulhuda Shukry said...

subahanallah..cantikkan ciptaan Tuhan ? :)
inilah salah satu tanda kebesaran dan kebijaksanaan Nya . dan beruntunglah bagi mereka yg memerhati dan berfikir.. :)

*btw, tabik rr ngan ko, slalu update blog . aku x dpt2 lg ilham nk update psal ape..hurmm~~ btw, slmt study n ber-belog~~ :)

Riska said...

LOWONGAN KERJA ONLINE GAJI HINGGA 15 JUTA/BULAN, UNTUK PENDAFTARAN Di http://joinkerjaonline.blogspot.com/

Abu Bakar Bin Hamdan said...

hahah...berstory je huda..pe yg masuk tu..tulis aje...aku pun menantikan entry barumu..

eceehhhh~

Post a Comment