Thursday 9 June 2011

itu la manusia..suka nk org lain fhm kehendak die...bape percent je kat dunia ni, willingly untuk fhm org lain disamping org lain fhm diri die..yg lain..haprak..

Tuhan tu ciptakn hypothalamus dalam brain kite supaya kite ni sentiase berwaspada dgn setiap percakapan,perangai dan perbuatan kite...

ini x...ko ckp ikut sedap...ko buat sukati mak pak ko..perangai cam,xtaw nk describe cmne..tp ko nk org lain tunduk percakapan ko,segala perbuatan ko betul...mne boleh..seriusly x boleh...common la manusia..aku x ckp aku ni perfect..aku x ckp aku ni hebat..tp aku kat sini nk luahkn la..ape ko manusia igt dah bgus sgt...oowhh parents die dari golongan baik..igt korg,sedangkan anak imam pun leh murtad..

Nabi Muhammad sendiri sentiase fikirkan org lain sebelum diri baginda sendiri...kalau nk fikir blk ciri2 Nabi Muhammad sendiri,hmmm,menangis ko taw..terlalu baik..terlalu ikhlas..terlalu suci..

so before nk ckp org lain,nk bergurau ke,nk bercanda mesra ker,nk mengeluarkan sesuatu percakapan tu ke,cube stop kjp,fikir..fikir la..otak kite ni terlalu perfect ciptaan die..kite boleh berfikir...fikir sebelum ckp tu...bukan sume org boleh terime guraun...budak2 skolah aku x yah ckp la...termasuk aku sendiri..dah lali dah brader..tp kesian org lain la..ade je bru ckp sket dah touching..tp kite xleh salahkn die..cz tu lumrah die...tugas kite la nk jage percakapan dan hubungan ko dlm berkawan...

so manusia...plz...fikirlah..tu je..tp kalo dah cmtu gak perangainye..pe boleh wat..REDHA jela jwbnya dan aku ni biase terime dgn hati yg terbuka...insya Allah.

p/s: sekadar peringatan buat teman2..xde kene mengena dgn sesiapa pun..betul ke?keh3


No comments:

Post a Comment