Thursday 23 June 2011

kalau boleh,jangan mengharap sangat

5 days before anatomy written paper...am i ready?arrhh..wadepak..no no...still not enuff..hmmm..need to go to cairo today..our Ayah want to go back to Malaysia and make a small ceremony for his leaving..bye Ayah..u've been so kind to us..

actually,aku dah mule rase bored gile..9 hari dah study anatomy..hmm..bengkak cerebrum kiri...ni la kadang2 keburukan gap lame before exam..walaupun kebaikan die lagi bnyk...yela..kalo ko x stdy mane pun,tyme 2 minggu ni,sumpah ko leh wat anatomy ko mumtaz woo...mumtaz ni level paling tinggi untuk gred exam kat mesir ni..

me?hmmm...hope to score well too..:)

so now,ak nk berstory sket..ak tbe2 terigat time kecik2 dulu pasal mlm td aku termimpi kat sorg kawan aku ni..

ade la sepasang kawan kat area umah aku ni,..sgt rapat...dalam area umah rapat,kat skolah pun x yah ckp la..ltk la nme amir ngn hamzah..amir ni sgt pandai..ok class ngn aku kat skolah rendah..hamzah lak,ermm,die class area no 5 cmtu la..tp belum last la..aku salu perhatikan diorg ni blaja same2,main same2,walaupun class lain kat skolah,they still meet each other during the recess time..ni yg aku taw dari mak aku ar...mak diorg tu yg suroh diorg makan same2 sume..bekalkan same2 sume..kah3..dulu aku n the gang suke kutuk sape yg bwk bekal anak manje..tp dah lame2 fikir,best gak jadi anak manje..bodoh betul time tu..

ok back to the story..hmmm..ntah ar..rapat gile amir ngn hamzah ni..sgt rapat...class kitorg boleh dikatakan cream class taw..mmg target nk ramai la 5a time tu from our class..so,latih tubi mmg bnyk...class tambahan hujung minggu pun bnyk...yeahh..sgt pnt...hamzah lak,class die kire tade la wat latih2 tubi ni sume..so blk boleh la awal..no hal punye...tp punye la mak die nk gak tgk anak die berjaya sama2 si amir,sanggup tu,letakkn si hamzah ni gak kat class kitorg...class tambahan hujung minggu join same2...and mcm2 lagi la...aku x kate x boleh...aku x kate pun ko x layak...tapi sgt kesian kat hamzah time tu..untuk aku,mst die sgt pressure..aku yakin,die mst nk ape yg diri boleh wat je...cz otak bdk kecik time tu..kalo kite sendiri pressure mcm2,akibat die bsr nnt..

kalo blk umah lak,time mlm,amir yg salu ajak aku stdy skali..kitorg yg dkt umahkn..ok la ade hamzah...haaa dari situ la aku nmpk komplikasinye...kami laju..tp hamzah..sumpah aku sian..nk ajar time tu pun,hmm aku lom pun ade idea nk mengajar time tu..yela kite taw kite siapkn latih tubi pastu kat skolah sok dpt latih tubi baru..sebulan lagi kot nk upsr...

ok done upsr...waiting for the result...ok aku dpt 5a..dah ar nme second kene panggil..yela..nme start A kn...setel...ibu x dtg time tu..x mengharap pun ibu dtg..skali x dpt 5a,maw aku kene smackdown kat situ gak..kah3..ok mak amir ngn hamzah ade...aku x taw npe,time tu aku sendiri dah mcm boleh merasakan sesuatu tgk mak amir ngn hamzah duk skali..tula bnyk bace ahadiat akashah time kecik lg..sentimental pun dah lain mcm...ailin ngn adnen la ni ajar..haha..

ok selang beberapa nme,alhamdulillah,amir pun berjaya 5a..kompom la..otak mamat ni laju kot..percubaan mmg la 4a..tp dah setel dpt 5a gak...die terus p blakang jmp mak die...mak die cium die..mak hamzah pun ciom die gak..

lebam gak ar time tu..teacher nk panggil satu2 nme..adeh...nk chow diorg x kasi..bru nk sambung men ping pong dlm class..hehe..oryte class hamzah...hmm..aku sgt mengharap time tu..at least 3a pun jadila untuk aku hamzah boleh dpt...

'.....'

ok x mmpu kate ape2,dpt sekian jer...aku terus pandang mak hamzah kat blakang...hmm muke die terkejut...dlm fikiran aku,ok2,x baik aku fikir cmtu sepatutnye..yela..ibubapa mne xnk anak die berjayakan...tp kalo aku la..kalo aku ade anak pun nnt,aku xkn paksa die..ajar mmg aku akan ajar,tp aku xkan paksa die untuk mendapat yg tertinggi dan terbaik..tp kalo anak aku sendiri yg dpt keputusan yg sebegitu,alhamdulillah...mak hamzah time tu,igt lg bile tgk muke die,seolah-olah x percaya...hmmm..xkan die aspect hamzah blaja ngn aku n amir,so hamzah pun boleh tip top?tapela..perasaan masing2..

hamzah pun pegi blakang..jmp mak die..ok mak die ciom die..haaa ni yg jadi drama..org lain myb dah x prasan..tp disebabkan makcik2 ni dok mmg area umah aku,so aku sgt kenal, aku usha je diorg...mak hamzah terus tarik die nk chow time mak amir nk pegi kat hamzah myb untuk kasi kate2 semangat sume la kan..tp tgk ape mak hamzah wat,terus chow...terkebil-kebil mak amir time tu..haihh..sian tol aku fikir..amir dpt mrsm kalo x salah aku and aku gerak p alam shah..elok je lak time tu family kitorg pun pindah kL..hamzah aku mmg x taw cerita die ke mane lps tu..kalo logik,sekolah menengah kebangsaan kat area situ jela..lps tu,aku rase,diorg ni dah mule renggang..bygkan jela..kalo dulu,ptg2 je,mak ni pegi umah mak ni...oo wat kuih..oo ade resepi baru...skang..menjenguk pun tidak..

kadang2 aku fikir,terimalah kenyataan..kalo awak yg dewasa pun xleh terima kenyataan,siankan la anak awak tu..jujur aku ckp,aku sgt shit kat mak hamzah..keje suke tny aku..

'macam mne abu balaja eh?gune buku ape?'..
aku gune latih tubi skolah jela makcik..geti pulak time tu nk beli2 buku latihan bagai ni..xpun aku harap DIDIK time tu..kumpul habes ar..

'abu mkn vitamin ape eh'..
celah mane la sye mkn vitamin makcik..oo..makcik mst terpengaruh ngn iklankn?vit ni leh wat jadi pandai la hape la sume la..no..adk beradik kami x mkn2 vitamin2 ni..natural suppliment from the food.

'abu mkn susu ape eh leh pandai'..
aku minum susu mak aku jela makcik kecik2 dulu oi..skang mlm2 aku minum milo je..celah mne aku amek susu mahal harge sampai 200-300 cmtu..no no no

aku yakin amir pun mst kene bende yg same dulu...desperate sgt ke nk anak pandai eh aku fikir?sumpah aku sian gile kat hamzah..bdk tu baru setahun jangung..xtaw mende lagi..kene pressure tip topnye..untuk ape?untuk jadi pandai...rezeki kite masing2 makcik...makcik xleh harap cmtu sgt..ecehh..mcm la aku ckp ngn mak die dulu..

so,tu jela ceritanye...si hamzah ni baru2 ni add aku kat fb,tu psl cam terigt-igt tu time kecik2 dulu..haha..amir mmg dah sedia friend ngn aku..aku tade pun nk story lanjut ngn hamzah...mne dok skang..stdy mne..sekadar taw kat info sudah la kan...

so,dats all untuk cerite hari ni..:)

7 comments:

themissingikmal said...

aku la hamzah tuh...tetibe..

Abu Bakar Bin Hamdan said...

hahaha..ko ikmal kot..:)
by the way aku bce entri ko yg latest tu,aku nk shit skali boleh mmb ko tu?hahaha

belleraffie said...

waa..sedih pun ade bace cite ko neh.. huhu~

Abu Bakar Bin Hamdan said...

patut pun..sian...mak bpk skang aspect terlalu tinggi..x follow kemampuan anak..ni pandangan aku la

belleraffie said...

aku sokong jugakla sbnarnye.. tgk kemampuan anak jugak..kalau rase mcm anak tu cepat pick up xpela nak suruh dy blaja ngn budak pandai.. lgpun baru upsr kot.. kalau spm kot la nak pakse2 mcm tu.. ade je kot kwn aku yg upsr dy agak teruk la pastu masuk smk sblah skola rendah kitorang yg agak teruk..PMR dy bagus pastu masuk mrsm same aku then skrg kat russia buat medic fully sponsored.. aku terkejut dow! tp tu rezeki dy la..

Abu Bakar Bin Hamdan said...

woww...sgt2 mendoakan yg terbaik buatnye...mst upsr membuatkn die lg nak naikkn?nice sgt2..:)

belleraffie said...

tulah.. bagus betul la dy..aku salute laa.. dy jenis x kedekut ilmu.. tu yg bagus tu..

Post a Comment