Friday 17 June 2011

pantun untuk izati

Kalbu suci yg kita cari,

jangan diendah kalam berduri,

cinta nan indah telah ku beri,

moga hatimu girang tak terperi.


Dua insan dijodohkan bertemu,

Degup hati menjadi satu,

Akanku selalu jujur denganmu,

Tiap detik ketika dan waktu.


Tertinggi suara,terkasar bahasa,

Menangis dirimu menanggung duka,

Maafkan aku yang telah berdosa,

‘kan ku pujuk hatimu merawat luka.


Senja nan merah telah pun tiba,

Meninggalkan siang menyambut malam,

Hati yang sedih disambut hiba,

Ku pohon maaf ku hulurkan salam.


Bulan menerangi malam gelita,

mata memandang tak pernah jemu,

ku berpegang atas nama cinta,

awal dan akhir hanya denganmu.


:)


p/s: ni hasil ilham saye sendiri untuk buah hati tersayang..:),,x copy from mne2 sumber



10 comments:

zUlaikha rAzak said...

WOAHAAAAAAA..best siot.semoga cpt kawen abu n rin.:))

Abu Bakar Bin Hamdan said...

ak abes stdy bru kawen..
tsk tsk..-__-

amenks snapper said...

abu bakar hamdan, a legend name in sksa dan masjid solatiah :)

Aina Mohammad said...

ini terbaik .semoga berhagia babu dengan kak rin :)

Abu Bakar Bin Hamdan said...

legend abes..kah3..

thnx aina nana..:)

belleraffie said...

sooooo sweeeettttt..!! cewahh.. bile kau nak kawin weh? jgn kawen dulu tau! tggu aku kawen ngn marzuq dulu..hahaha

Abu Bakar Bin Hamdan said...

babeng..kalo aku kawin dulu gak,sowiee..:)

belleraffie said...

hahaha..orait2.. tp bagus jugak kalau ko kawin dulu.. btambah alasan aku nak ckp kat parents aku.. "mak,kawan kakya yg hari tu balik ngn kakya ngn athirah tu dah kawin oo..kakya nak kawin jugak bole?" mesti mak aku ckp bole punye laa..hahaha..

Abu Bakar Bin Hamdan said...

ahahahaha..!!
marzuq mst happy..:)

belleraffie said...

tp kene tggu marzuq dtg meminang dulu la.. kalau aku je ckp mcm tu x jadi ohh.. haha

Post a Comment