Monday 26 March 2012

'wahid..itnin..talata..'

'wahid..itnin..talata..'

berlari la si nenek dgn cucunya...dari hujung tempat aku training tennis sampai la hujung belah sane..si cucu pun berlari dan berlari dengan kaki yg terseret-seret..terpancar kegembiraan pada wajah si cucu mengejar si nenek yg dah jaoh ke depan..

'sania ya teta..hek hek..sania!'

jerit si cucu menyuruh si nenek menunggunya...neneknya pun berhenti supaya dpt si cucu kejar dan mereka berlari bersama...Allah..sungguh besar kuasa Kau dlm memberikan ujian pada tiap hamba-Mu..

tgk si nenek yg bermain bersama cucnya yg cacat tu membantutkan sebentar latihanku..sedangkan si nenek ni mesti setiap hari melayan karenah cucu cacatnya ini.menerima ujian Allah itu dgn hati terbuka...

sedangkan aku yg baru setahun jagung ni??baru sikit kene dgn bnd2 yg tah hape2 dah nk mengamok sakan..hmmm..isu baru2 ni membuatkan aku sgt2 meletop dan hampir2 mencarut..kenapa2 jd mcm ni dan kenapa ego yg ada sgt menebal pada yg sane..sungguh aku tidak faham..

sedangkan kawan2 sendiri jugak yg berada di pihak sane..Ya Allah..Kau berikanlah kekuatan padaku..dlm aku menghadapi perkara-perkara begini di masa yg mendatang..

amin~

No comments:

Post a Comment