Friday 13 April 2012

dah solat ke belum tu?

kata org,hidup mesti diteruskan walau ape pun yg berlaku..yup...sungguh terasa susah mcm mane skali pun,cube yg terbaik dulu..gandakan usaha..

tapi nape still rase mcm x cukup lagi yer?dah bnyk dah ni usaha...tp rase mcm..mcm..arhhhhh!

hubungan dgn Tuhan kau kot...hmmmm..:(

dulu,setiap kali balik rumah atuk kat Taman Dato' Senu,atuk x pernah peduli umur aku dah 20 tahun ke,die ttp igtkan aku.

'bu,dah solat ke belum?kalau belum,poie bilik atuk solat cepat'

pernah aku tido sentul,esoknye nk keluar ngn kwn2...igt lagi atuk anta naik moto pergi LRT sentul...dah siap2 salam atuk,

'bu,tmpt abu nk poie ni ado tompek nk solat x?'

'ade tuk..atuk jgn risau k..:)'

pukul 3 ptg kat midvalley..keluar wayang..x igt ngn sape and cite ape tah time tu...tbe2 atuk telepon..emmm?atuk mnx aku blk awal ke?

'bu,abu nk blk pukul bapo nie?'

'lepas asar blk tuk'

'dah zuhur belum tu?kalau belum poie solat dulu yo'

hmmmm..rindu sgt kat atuk...dah 2 mlm berturut-turut atuk dtg dlm mimpi...ye aku selalu leka sejak kebelakangan ni...arwah atuk pesan dlm mimpi,

'bu,x kire abu susah,abu sedih,abu gembira,jgn tinggal solat ye...bangun sekarang.'

aku bangun..bantal aku basah..aku menangis dlm tido rupanya..x sampai seminit,azan subuh...


Ya Allah..semoga Kau cucuri rahmat ke atas roh atukku di sana...amin.

Al-fatihah.

1 comment:

izati syakirn said...

sy tau awk leh lakukan yg terbaik :)

Post a Comment