Monday 19 December 2011

hikmah


pagi tadi otw ke class,aku mengharungi kabus yg sgt2 teabal..rasenye 100m dah x leh nmpk kot..x taw la kalo tahap ni tebal ke x an..sejuk xyah ckp,tp aku dah sarung 4 lapis so jalan je ke class..tgh jalan,aku terigt nk ke umah faiz azlan nk amek brg,so x jadi jln,naik tremco ke umah faiz...kabus still tebal cam biase..

dalam tremco aku terfikir,x ssh ke drive dlm kabus tebal2 ni.arab2 ni drive dah ar mcm haram nye x igt dunia...pastu aku terigt bnyk gak story2 org accident psl kabus...so kabus ni bnd yg teruk la an...tp kalo berfikir dgn akal yg waras,setiap kejadian dan sesuatu yg terjadi tu pasti ade hikmahnye dan aku percaya ade hikmahnya Allah jadikan kabus ni..

ckp pasal hikmah,baru2 ni trip jaulah kami ke Cairo agak menemui jalan buntu..sbb ape ye..sbb bas tbe2 rosak mase kat ARMA..hmmm....sgt2 blank time tu cz mase pun dah singkat nk rush ke tempat seterusnya tp yg pentingnya keselesaan adik2 yg kami bawa...seriously kami mohon maaf bnyk2 dkt adik2 yg mungkin ada antara kalian berfikir kami tidak membuat kerja dgn baik.maafkan kami semua.

bile dgr berita tentang ape yg berlaku di Cairo mase bas kami rosak,ade pembunuhan berlaku dekat dgn destinasi kami yg seterusnya...mcm biase la mesir,politiknye x sudah2 lg dan dibunuhnye salah seorg sheikh azhar..dan agak teruk la tempat kejadian dgn kedatangan org2 arab yg fanatik..

so fikir2 blk,terase sgt2 bersyukur kerana kami x ke sana pada waktu itu dan pasti ade hikmah disebalik bas yg rosak...kami semua selamat alhamdulillah

No comments:

Post a Comment