Wednesday 10 November 2010

sejuk oo sejuk

rini dah nk masuk minggu kedua bulan november..tapi musim sejuk yg dinanti-nantikn x kunjung2 jugak..malam2 mmg la sejuk..time bgun subuh pun dah menggigil time amek wuduk...tp sejuk yg 'pure' nye lom rase2 lagi..

tahun lepas la, kalo x salah aku, akhir oktober aku dah mule tido pakai saratoga dah..saratoga ni selimut tebal yek..tp skang, masuk saratoga je, kul 12 kul 1 nnt mst rase panas blk..pastu bile nk tido blk pas subuh baru la menggigil-gigil.

emm..mayb betul kot..global warming yg melanda bumi skang ni cukup2 memberi kesan kat bumie mesir ni..kalo camni,aku tahun 5 nnt silap2 dah xde musim sejuk dah..ade kemungkinankah?
ishh..harap2,x la yer..cz ramai yg menunggu musim sejuk ni..especially dak2 first year yg baru je dtg bumi mesir ni..haaa..nak sgt musim sejuk yer..tgk la dah klimax t..nk tgk tahan ke x..hahha..xdela..joke je...tp untuk peringatan jgk la, pakaian kite musim sejuk nnt jagela jugak k..aku la,tahun lps,bape kali jatuh sakit..huhh..x tahan gile..maybe pasal aku kurus sgt pun effect gak.

so, tahun ni aku dah prepare dah untuk menghadapi musim sejuk ni demi mengelakkn aku jatuh sakit lg seperti tahun lps.dengan batuk x elok2.pleural stretch lg.diarrhea yg melampau2.cair je manjang feaces ak.GIT motility aku yg x stabil2...fuhh..Ya Allah..sihatkanlah tubuh badanku pada tahun ini Ya Allah..amin.

antara bende yg aku prepare sempena musim sejuk kali ini:

1.heater yg sedap mcm ustaz abe punya
sedap ke?nk beli yg seratus lebih pun terkial-kial..keh3..dpt yg mcm ni pun jadila labu
igt korg.untuk yg x tahan sejuk gile gaban tu,penting k bnd ni
kat bwh ni heater yg aku baru beli.ok la.




2.winter coat
biar berbulu lebat.jgn berbulu dada lebat.tahun lpsnye still elok.so anta dobi jela nnt.gmb bwh ni angkut net.akunyer lebih kurang cmni.bulu2 lebih sikit tapi kaler cekelat.



3.glove yg stylo mylo
stylo x penting.jnji x sakit tgn ko.
tp jgn wat lawak lak beli glove keeper taw.
yg bwah ni ak nyer.simple and steady.





4.scarf yg tebal
x perlu yg lawa2.jnji leh cover sejuk kat leher sudah.
tp jgn ikat mcm ikat tie k




5.ruski hot n spicy yg ummphh!
yaa..sgt penting untuk memberi kehangatan yg cukup.aku ade 3 pack.full 6 packet.nk jual x leh la ek.mmg kalo mkn ruski time sujuk ni,perghh..hot gile korg rase nnt.bukan terase diri tu hot k.tp kalo tade ruski,maggi kari pun dh cukup


6.hot choclate cadbury
owhh..terbaik dari ladang kalo minum time sejuk2 ni.minum time pekat.ahhhh.x sabar rasenye
tp x penting pun ni.sje je nk tambah2



7. lemak yg cukup
cukup ke?kurus lg je aku ni ngeng.aih.bajet nk jadi polar bear tp x mmpu.kan best kalo ade winter coat siap ngn lemak ngn bulu2 die.ahhh.jeles2
kpd korg yg dah ade lemak yg cukup,aku jeles ngn korg




=)

2 comments:

M Zubair Ahmed said...

haaaaaaaaa...terbaik pos kau.
ko beli mane weyh heater tu? cs k? ak pegi last 2 week dia ckp xde lg.
brp agak2?

Abu Bakar Bin Hamdan said...

aku beli kat deret omar effendi jer zubir..
60 le saja..=)

Post a Comment