Monday 8 November 2010

Bumi Cinta

Alhamdulillah..

usai sudah aku mengkhatamkn novel terbaru Habibburrahman yang popular dgn novel Ayat-ayat Cinta dan Ketika Cinta Bertasbih...terime kasih kepada Saudara Eimaduddin yg telah membeli dan membawanya dari Malaysia...sebuah novel yg untuk aku cukup2 memberikn impak yg besar dalam diri seseorg yg membacanya..bukan keseronokkan duniawi yang dicari tetapi ketenangan kepada Ilahi yang didambakn selama ini..aku cukup yakin pada mereka yang bnyk melakukan dosa selama nyawa masih belum berada dihujung tekak,kini akan lebih yakin bahawasanya Allah itu Maha Mengampun dan amat sayang akan hambanya x kira sebesar mana pun dosa yang dilakukannya.

mcm mne la kan kalo korg g belajar luar negara,belatar belakangkn ilmu agama yg kuat, serumah dengan pelacur class atasan. ???!

haaa..terkedu nk jwb...

dlm fikiran kite,mstla ssh org ni nk kawal sume bnd ni an..aurat,nafsu....fuhh..yela..kite org kuat agama...serumah ngn pelacur..mlm2 bwk blk lelaki semua..aurat die dlm rumah lg...belum lg pelacur tu sendiri dtg goda semua...tp si hero boleh mengelakkan semua bnd tu walaupun syaitan hampir2 meyesatkan dia. Subhanallah.

saranan kepada semua org,bce la BUMI CINTA..sgt best dan sgt2 mengubah diri kita yg sedia ada ini...Insya Allah.


=)



1 comment:

Post a Comment