Wednesday 3 November 2010

ape la...tu anak ko kot

balik je dari kuliah, azuar tny aku nk msk pe rini?..a'ahh..aku lupe lak yg lauk umah aku dah abes...hmmm..nk g mahatoh mcm dah jaoh je nk patah blk...haih..malas2..
mkn ayam la lg...dah 3 minggu aku mkn ayam masuk minggu ni..haihh...kalo ibu taw,mampos aku...

aku pun gerak la ke jln belakang salam di mana terletaknye kedai ayam yg biasenye budak2 yg dok area kampung salam ni beli ayam....azuar lak g beli barang2 runcit yg lain...

'salam ya mama..'

aku beri salam sambil melemparkan senyuman yg cukup manis kat mama jual ayam ni...untuk aku,mama ni lawa sgt..walaupun die jual ayam je, tp muke die mmg lawa..mata die hijau..mmg lawa la...

'waalaikumsalam..abu bakr?'

'aiwah'

hahah..mama ni dah igt nme aku seyh...leh la mintak ayam free pasni...

'firah ya mama..wahid bas..soghir'

translatenye,aku mnx ayam 1,kecik sudah ye mama...

'ok2'

aku pun duduk kat bangku yg mmg dah biase aku dok untuk tunggu sampai ayam siap..sambil tu aku tgk anak-anak mama main dpn aku..sorg laki sorg pompuan...yg pompuan tu dlm area 6 tahun agaknye..yg laki tu plak 3 tahun....sonok gak tgk diorg ni gurau2..yela..bdk kecik maen2kn...kdg2,klaka gak tgk...

tbe2, si kakak ni mule amek batu kecik2...pe lg, baling kat adk die ar...si adk laki ni lak elak2 lak...terpekik-pekik die elak balingan kakak die..aiseymen..ape aku nk buat ni...kalo ak suroh stop,mau aku lak yg kene baling batu...

ntah dari mne ntah tbe2 dtg sorg laki besar,die bukak selipar die tros lepuk2 muke si bdk pompuan...gile...kaget aku kjp time tu..x terkate ape2...spe laki ni tbe2 dtg nk pukul dak pompuan ni...dah tu,gune selipar lak tu...dah tu jgk,kat kepala lak tu!

haram tol..gile ke ape laki ni...

'abu bakr..khalas'

dah siap rupenye ayam aku...aku pun g la kat mama nk byr duit,..sambil tu mama dok ckp2 ngn laki yg pukul anak die tu..emmm....dari yg aku perhatikan perbualan diorg..ade kuar perkataan papa...ooo..suami die kot...tp walaupun ayah,xkn gune selipar lepuk anak kat kepala?ape la...tu anak ko kot....

aduhh..arab2..npe la pelik sgt korg ni...aku pun x fhm...payah den nk phmkn...

dah setel amek baki duit,aku pun gerak blk...mmg xkn lupe la kejadian td.....

2 comments:

halym said...

tu sebab Allah turunkan Nabi Muhammad kat negeri Arab..iktibar iktibar!

Abu Bakar Bin Hamdan said...

setuju!

Post a Comment