Saturday 17 April 2010

xnk pergi, tapi pergiiiii jugak..

"haa abu bakar...sekarang enta pulak...apa pandangan enta tentang s.c. kite nie..?..ana xnk jawapan positif..ana nak dgr yang negatif je..."

aduhh..negatif...??..haii Ustaz Abe nie...xkn nak aku ngaku kot yang memang selama ni aku x hepi je g s.c....aiseymen..pe aku nak ckp ni..??

"haa..cpt la...syahmi,ainol,syakir,najhan,wan,li sume dah...enta pula..salam td dah kasi negatif dah...tp ana nak lg negatif dari enta.."

"emmm...ana same je mcm yang laen ustaz...bukan ana x suke...tapi ustaz selalu buat lama sgt...so,jadi boring la.."

"ana nak laen dari yg laen...yang ni same mcm syahmi je..."

aahh sudah..aduh..ahhh...ngaku jela...

"emmm...ana memang x suke bile ade s.c. ni ustaz...bukan ana x suke...tapi ana rase agak tertekan...ana selalu mengeluh bile taw ade s.c....padahal s.c. ni bagus...ana bukan nak hipokrit...tapi memang betul...bila lagi ana nak belajar pasal agama?hukum hakam dalam Islam yang begitu lebar meluasnya kalau bukan dari usrah yang ustaz ketuai ini..."

haa kuar pun sume benda dari mulut aku..adoii..mati la aku ustaz marah....
aik??npe senyum jer ni?..pelik aku...dah negatif abes dah aku kritik...xkn senyum je kot....

"ustaz...walau macam mana pun ana cube mengelak, tapi ana x tau kenapa hati ini sendiri yang menyuruh pergi ustaz...saya jujur ustaz....saya x tau...saya x suka...tapi masih pergi..."

"itulah sebaik-baik hidayah Allah abu bakar"

dengan tenang dan senyuman di muka ustaz menjawab.

Ya Allah...insafnye aku....hmmm.....bersalahnye aku selame ni....teruk sangat rasenye diri ni sekarang...

ok....lepas ni aku akan cube sebaik mungkin untuk menyukai dan mendalami pembelajaran ilmu agama dalam s.c ni....syukran ustaz cz sedarkan ana....aku akn cube terbaik pasni walaupun aku tahu hari ni hari terakhir ahli s.c. aku berkumpul...

Aku bukan ape...kadang aku tension....ustaz abe selalu buat lame sgt...kang mule la...aku sampai je umah, sorry Eimad nyusahkan ko...kene dgr luahan hati aku....mule aku nyumpah2...tertangguh kerja aku sume...pastu mule aku ungkit...dah betol....aku tgk s.c. laen, tade la kerap n lame cam aku punye....

Allah itu Maha Penyayang....aku x tau kenapa, macam mana...aku still pergi s.c. jugak....biasenye, abes je s.c., aku kompom ckp ngan eimad,...argghhh...minggu dpn aku xnk pegi lagi....tapi last2 pergi jugak....ade tu dah ready nak belakon sakit dah....emmmm...pergi jugak last.....

bile aku pikir2 balik, mungkin hidayah telah diberikan oleh Allah supaya aku pergi...menghadiri majlis agama....majlis usrah...usrah yang amat dituntut zaman Rasulallah S.A.W. dahulu....Rasulallah sering mengadakan usrah bersama-sama para sahabat baginda...bercerite tentang Islam, agama, dan soal-soal lain yang berkaitan dengan hukum....Subhanallah....

sedar x sedar, insya Allah, sekali je s.c. aku x pergi...xnk pergi sgt kot time tu....tapi tula, klaka bile aku igt2 blk...mule2 punya la xnk pegi..pastu pergiiiii jugak...xnk pergi tapi pergiiiii jugak.. benda ni x wajib..tapi hati aku still suroh pergi jugak...Alhamdulillah...dah abes s.c. dah....ape2 pun, s.c. aku tetap yang terbaik...insya Allah...

Di sini, syukran ana tujukan khas buat Ustaz Abe diatas tunjuk ajar yang ustaz berikan selama ana berusrah bersama ustaz...Insya Allah, s.c. kite merupakan s.c. yang terbaik selagi dibawah bimbingan ustaz...

Syukran juga ana tujukan buat Dr. Hakim, naqib s.c. ana yang telah membimbing s.c. kita bersama-sama dengan ustaz abe...banyak memberikan selok-belok yang berguna dalam mendalami Islam ini secara syumul...Insya Allah ana akan cube mengubah perangai ana sedikit demi sedikit...Insya Allah...

And not to forget all my usrahmate...Ainol, Syahmi, Salam, Najhan, Syakir, Wan, Pali Ju, Fifi n last but not least, Amin....korg mmg best..insya Allah tahun dpn kite akan pergi lebih jauh lagi.. tahun ni kite g cairo n dumyat...Dumyat paling best cz sume kite complete..mne tau tahun dpn kite ajak ustaz, kite wat umrah same2...kompom gempak ar..hahah....:)


p/s: s.c. ni maksud die smart circle...nme lain bagi usrah...x boleh gune perkataan usrah tu sbb kat Mesir ni, kalo diorg dgr je usrah, kene tangkap la jwbnye....




1 comment:

Muhammad Eimaduddin said...

adakah ini hipokrit?
haha

Post a Comment