Wednesday 14 April 2010

tinggal kenangan jela kat sane...

salam kepada semua pembace....

dah seminggu x update blog ni....tibe2 malam ni terdetik hati nak usha sket..curik mase sket...poning gak palo den ni membaco jo kojo eyh....ahahaha...kompom kene gelak kalo abah bace....sori abah...den x pandai lg nk ckp noghori nie....parents pure negeri tapi anak2 ckp campur...ahahaha....tape2 ...slow....ali pun dah boleh berloghat xkan aku x boleh....

tadi, bace blog alia, salah sorg kwn aku gak time skolah rendah dulu...hahah...die wat pasal entri 2 org kwn sekolah rendah die dulu...Aku n Fatin...pic die amek time aku ngn fatin g jaulah ke Alex winter ritu...click sini..

bace2 entri alia,bnyk mengingatkan aku time mase kecik2 dulu...alahaaiii...rindunye...sampai ade benda yang aku sendiri pun dah terlupe....hahah...

bace punye bce, sampai 1 part nih....zubat carry aku naek basikal?..hahah...igt2 balik, haa'ahh...time tu blk dari training sukan....

zubat ngn alia biase blk jln kaki...tah mcm mne tah zubat suwoh aku carry time tu..aku ckp ar die berat...die pun pe lagi, suwoh aku turun n die carry aku cz time tu basikal aku ade tempat dok blakang....hahahha...klaka gile bile igt2 blk...(rin,ni mse kecik dulu k..:))...skang zubat pun dah tunang ngan Megat...tinggal nak diijab kabulkan je...Megat kat Yemen skang...aku doakan korg berdua bahagia dan selamat hingga ke anak cucu yek...:)..


thnx alia cz bnyk mengingatkan aku time zaman dulu....rindu gile rasenye nak jadi kecik balik...kalo la sume dpt jumpe blk,mst bnyk gile cerite kuar...


ade sekali tu time form 4, aku jumpe ailin ngan fatin...mmg x rancang...sepatutnye kuar ngan Fatin jer...ntah mcm mne tah, aku kasi idea jumpa Ailin...cz umah Ailin kat wangsa maju je...so senang la kalo nek putra jer...gile arhhh...bayangkan jela, bape lame dah x jumpe....pastu dulu sume rapat...macam2 cerite kuar....kitorg dah jadi cam bdk drjah 6 balik dah kat Mcd Alpha Angel time tu...huahuahuha..





next after abes spm, thnx sgt2 to Akmal n Syakirin coz dtg umah aku kat gombak, den teros folow diorg balik ipoh...WOOOO...Ipoh!!!..selepas 6 tahun, aku kembali....tmpat aku membesar...sonok gile bile round2 balik tempat yg korg slalu lpk, kayuh basikal ngn mmb2...rindu gile time tu...pastu g sekolah lame kitorg, Sekolah Kebangsaan Seri Ampang.waaa..dah bnyk brubah dah sekolah ni...dah terpilih jd cluster school pun....hebat2...sempat gak jumpa Teacher Zarina, teacher B.I. aku dulu...garang woo dulu...kalo x siap bi,haaa, abes la korg...best la jumpa teacher cz agak baik ngn die dulu...tuisyen ngan die sume...mcm2 advice la kitorg dpt time tu..hehehe...sonok2...:)...too
akmal,syak,sayed,haidar,muiz n farid
...thnx korg sumer time tuh...sgt2 njoy...

mmg kalo kite igt balik kenangan2 lame tu,sgt seronok...yela...mne x nye...aku sendiri dulu membesar kat Ipoh...zaman kanak2 aku kat sane..rindu gile wohh....12 tahun aku kat ipoh..sekali pindah KL...pe bleh buat...tinggal kenangan jela kat sane....

bile dah jd budak u ni..haiihh...belaja je ari2...pastu assgnment...makin besar, makin bnyk tanggungjawab ni....kerja pun bertambah2....maybe kenangan2 tu sedikit sebanyak dah pudar dari ingatan....yela...mne de mase lagi nk pikir benda2 tu lg...aku ni je yg gilo...dok igt2...tp nk wat cmne an...best wooo kecik2 dulu....

dats y,aku nak sgt2 jumpa teman2 sepermainan aku dulu...kawan2 sekolah rendah aku... aku mmg dah rancang lame dah nak wat reunion kami sumer..dgn support mmb2 ipohku,berdoa sgt benda ni berjaya...walaupun alia n ramzi dah kompom ngn aku x dpt dtg dah,emmm...agak x syok tapi hope2 ade hikmah disebaliknye....insya Allah...

n dlm mase yang same,hope2 ibu kasi aku dok ipoh lame sikit kali ni...takot gak kalo2 ibu x kasi sebenarnye....hehhe....ibu and abah...izinkanlah saye pergi ipoh jap ye nnt...nak jmpe kwn2 lame....:))










:)

6 comments:

Nur Ali said...

ahh abu!!

Abu Bakar Bin Hamdan said...

ngape dr.alia?

Nur Ali said...

xde ape.nostalgic!
uhh nak jadi doc tp mls bace microb!

haish

Abu Bakar Bin Hamdan said...

aku rase, aku mmg rindu ipoh sgt la...kalo aku x pindah,mst aku one of them an?sonok bile bce blog akmal post die yg lme2...

halym said...

gambar first tu kelabu
tp awek tu mcm cun je?
hahahaha

Abu Bakar Bin Hamdan said...

dah tunang pakndak...hahaha

Post a Comment