Tuesday 6 April 2010

Anak ibu mesti boleh punya

"Bu,betol ker nak org g Mesir ni?org macam takut jer"

"Pe la kene ko ni Kar.Pegi la.Ibu tau ko mst boleh punye.Ko kan anak ibu".

aku tergelak sendiri.ibu mmg selalu keluarkan kata2 sebegitu didepan anak2nya.tapi kadang2 terpikir jugak aku,betul jugak apa yang dikatakan ibu.Anak2nya insya Allah setakat ni yang terbaik la.Alhamdulillah.

"aduh...betul ke nak pegi ni..angah pegi sorg dah la..aku tamo pegi..hmmm.."

kalo sambung je kat u Malaysia ni ok je kot.macam kawan2 aku yg laen.Engineering elektrik industri.abah yang cadangkan letak pilihan tu dalam pemilihan kos dulu.abah cakap kos tu ok n gempak jugak la..hmmm..aku rase ok je kot course tu sungguh pun aku student hayat kat matrik dulu.

tapi mane aku nak kerja nnt?katenye cam susah je kalo kite nak carik kerje skang ni kat Malaysia..mmg la kalo aku amek medic ni,Insya Allah.didepan namaku nnt dah ade title Dr dah...

sape x bangga weh..tapi medic ssh..sgt ssh...6 tahun pulak tu..arghhhhh..lame la camni aku kene tinggalkan Malaysia...

lagi 1..buah ati aku camne?aduhai..nak nanges je rase..tapi xkn psl buah hati je aku xnk pergi..?hmmm..

pikir abu pikir..buat pilihan yang terbaik..mase depan ko jgk yg senang nnt ngeng..

Aduuuhaii....patot ke aku pergi?layak ke aku?mampukah aku?..

hmmm..Ya Allah..dilemmanye aku..bantulah hambamu ini Ya Allah Ya Rabbul Jalil..

"Bu,Kar xmo pegi la.Nak sambung Malaysia jela."

berubah teros muke ibu time tu..aiseymen..mampos aku..aku dah lukekan hati ibu!!

"ok2 abu bakar pegi.joke je td.."

fuhh!!!nasib baek sempat cover..

"Kar..pegila kar..nnt ko dapat jd doktor..ko senang..ibu ngn abah lg sng kar.."

"Abah ko dah sujud syukur dah ngenangkan nak jugak ko pergi..gembira dia..belajar leklok kar..ibu tau ssh..tp mcm abah ko selalu ckp,mane ade benda senang dalam dunia ni.."

"emm..tapi bu.."

"dah2..urusan belanja ko dgn angah, ko jgn bimbang..ibu ngn abah kat sini akan urus semua..ibu tau ko kat sane ngn angah buat la yg terbaik..ibu tau..Anak ibu mesti boleh punya.."

melebar senyum ibu..Insya Allah bu..aku akan cuba buat yang terbaik demi mse depan aku sendiri...



:))

2 comments:

halym said...

perghhh..tersentuh nya entri ini..syabbas!
iye lah kar..nnt pakndak pon senang jugak biler ko ader title DR kat depan tu..hehe

Anonymous said...

syabbas my son
insyaAllah berjaya!!

Post a Comment