Saturday 10 April 2010

sikit je lagi...

Alhamdulillah...abes pun upper limb aku mlm ni...harap2 semua yg aku bce td melekat dlam pale otak nih...

aik?baru upper limb??..

jap2...pikir2 balik,mampos den!!...ade lg thorax, abdomen , pelvis x setel lg...adoiii....
thorax bley ar makn...tu yg abdomen tu..tmpt perut korg, buah pinggang korg....haiiihhh..
bnyk gileee!!!..relation lagi..ooppss!!ni baru ANATOMY!!!...ahhh..lantak ar..pasang lagu Awie lg best....Weh Abu pale hot ko nk lyn lagu awie time2 cmni....??alaaa..nk rilek jap je pun....

hmmm..slow2 man...mst bleh punye..insya Allah...setakat arini, ok la progress...
Biochem insya Allah...Physioooo...haaaaaa!!!..ibuuu!!!!...mcm mne ni??

time2 ni, slalu igt kat ibu ngn abah...

ibu...susahnye medic ni.....susah sgt.....

abah....hmmm...tapela..abu bakar cube sebaek mungkin...mne bleh patah blk an...

kite tgk jela first year ni....hope2 tercapai la impian..

Jayyid Jidan...mumtaz tu,..emmm..cam tinggi sgt..x berani nk target tinggi...boleh je nak dpt Mumtaz ni..tp kite kene sedar diri kite sendiri la...

Baru2 ni aku jumpa Wan Ahmad Hafizi...slah seorang kwn sekolah rendah aku yg turut belajar medic kat Mesir ni..Wan sgt hebat..sgt admire die..Wan salah seorang pelajar first year tahun lepas from University of Cairo yg dpt Mumtaz...:))..congratz Wan...die sekarang salah seorang AJK Perubatan Pusat...

last jumpe wan mse aku g jalan2 kat ipoh..Akmal ngn Syakirin yg nwk aku blk ipoh time tu..syok gile bile borak2 blk psl sekolah rendah..pasal zubat ngn megat...alia ngn ramzi..hahah..beshh3..
sambil2 tu, aku tny ar Wan pe rahsia Mumtaz die...



Wan ckp ngn aku, jagela 3 bnd yg sgt penting dlm kehidupan kite ni x kire kat mana kite berada...lebih2 lg kat Mesir ni sbb keberkatan Bumi Mesir ni....hanya Allah sahaja yg tahu...

"ko jage hubungan ko dgn Allah..tu yang paling penting sekali.., x lupa juga Nabi Muhammad S.A.W..."

"next parents ko...selalu la tnye khabar diorang...kalo x kerana diorang, ko xkan berjaya Abu.."

"last sekali...kawan2 sekeliling ko..jage la pergaulan ko,percakapan tu paling penting.."

Thnx 4 the nice advice my dear fren...hmmm...insya Allah semua yg Wan pesan aku akn jage..

tp persoalan yg bermain kat minda aku time tu, soal kwn2 kat sini...bukan aku x suke..jauh sekali membenci diorang coz aku tahu,diorang pun ade hati dan perasaan...tp apakan daya hatiku ini..perangai ade sorg budak tu..Ya Allah...aku rase Tuhan je yg tahu mcm mne meluat aku tgk die...

lg sorg pulak,walaupun x belajar sekuliah ngn aku, tp kalo jmp aku je,..asal weh?? ko pandang aku asyik x puas hati je..??ko bajet ko dah hafal bnyk2 ayat Al-Quran tu ko boleh pandang serong sesuke hati ko ke haa???..
aku berani menjerit dlm hati jela...x mmpu aku nk berdepan...biar la...org ckp,saba jela..

bila kenangkn blk pe yg Wan ckp kat aku beberapa hari lps..hmmm..yela..kite ni sume lemah..aku rase, biar aku jela yg ngalah...x salah pun aku rase kalo aku mnx maaf ngn diorang...
insya Allah aku ikhlaskan hati aku sendiri....

Aku harap, aku dpt redakan hati aku ni...hope2, aku xnk lg la benci2 org lg pasni...yela..sape je kite nk benci org...diorg pun hamba Allah jugak...boleh jd aku nk benci diorang sesuke hati aku..biar ar diorg ngn dunia diorg, aku ngn dunia aku sendiri...

Sabar...sabar yang memainkan peranan sekarang...nak dpt Jayyid Jidan an..kena la korban sikit...eh2!!..bukan korban tp kite mmg kene bersabar pun dgn semua perkara..sabar lg bagos dari teros membenci ...Thnx Wan cz dah sedarkan aku...

Sikit je lagi...sabar ye Abu Bakar....sikit lg, abes exm..pastu,...ehem2..airport menanti...ahhh.. xsaba gile aku......;)




4 comments:

Nur Ali said...

hahaha

thanks to wan too!
nasihat yg bagus

halym said...

semalam jumpe doktor sbb tak sihat
sembang ngan doktor dekat 45 minit
dengar nasihat dia psl pemakanan
baguih dr Rashid ni, nasihat dia
banyak berlandaskan hukum Islam,
punya lama sembang.....terbayang muka Abu lak kat Dr Rashid tuh...hehe

Abu Bakar Bin Hamdan said...

alia...igt taw pesan Wan tu...:)

pakndak...insya Allah pkndak...nnt pape sye je rawat pkndak eh..:)

Anonymous said...

lebar lah senyum si danish tu!

Post a Comment