Friday 9 November 2012

the smell you get after rain

'hujan...ya..hujan memang membawa 1001 kenangan yg silam'

kata2 p.ramlee time tgh frust..cerita antara 2 darjat kalau x silap aku...mmg betul pun..everytime hujan,aku bnyk teringat time dulu2..time kecik2..time sekolah rendah..time alam shah..pastu time main2 ngn kawan2,sepupu..mcm2 lg..

mlm  td hujan turun..lebat..lagi lebat dari yg penah aku tgk selama kat mesir ni...first day hujan kat mesir ni..of course la tu,dah nk dkt pertengahan november..

'winter is coming'..

hahah..ni kata-kata lord stark kat game of throne..tapi mmg betul..kat mesir ni,bile dah hujan,ok dah confirm winter..pg tadi pun,bukak tingkap,mak oiii sejuk tol angin..ok tutp balik..bnd2 yang aku rindu time hujan ni,bau lps hujan tu..best sgt bau die..something yg x dpt nk diterangkan oleh pemikiran akal..haha..ade je kalo x salah aku perfume name die 'after rain'..tapi x taw ar jenama pe..

tp ape yg aku bau time nk turun solat jumaat td,hahaha,bau ayam,bau santan basi,campur bau lumpur..aaaaaa!nk muntah gile..belum kire lagi lecak merata-rata..xleh wat pape la an sbb mesir ni mmg pasir  je..skali kene air,haaa amek ko..jalan hincut-hincut la jawabnye p exam sok.

tapela..rindu kjp bau lps hujan kat mesia...tgk status mmb2 kat fb,KL pun tgh teruk hujan skang..melaka pun hujan lebat.berhari-hari.

harap2nye tade la dgr2 banjir yep.

No comments:

Post a Comment