Friday 2 November 2012

Dia pun makhluk Allah juga

on the way blk rumah 2 hari lps,betul kat tepi sawah rumah aku ni,aku terserempak dgn satu kejadian..seekor anak kucing tgh berusaha untuk keluarkan kepalanya dari balang kaca yg lebih kurang mcm peanut butter lady's choice tu..

berpusing-pusing,melompat-lompat...lps tu die lari laju2 dgn harapan mungkin dpt langgar dinding keras pastu pecah balang tu..sian aku tgk kucing tu..ni kalo lagi setengah jam,kompom mati ni..oxygen habis punya..

so aku amek la kucing tu..slaashh kene sebijik..haha..die igt aku nk kaco die kot..2 kali kene cakar..darah2 la tgn ni..ade geram jugak dgn die..tp bodoh la aku nk fikir camtukn..dia binatang...myb die fikir betul aku nk kaco ke ape..so,tahan jela sakit kene cakar..zaap zaaaap kene lagi..

haii la anak kucing yg comel...kalo la ko taw aku ni ngh tlg ko,mst ko jatuh cintanya ngn aku...aku slow2 tarik kepala die..mmg x lepas..aku slow2 tekan kepala die plak..tekaa kuat2 kang,gile ko kalo pecah kepala tu..yela anak kucing...kepala bayi sebelum umur 2 tahun pun lembik sbb skull formation belum fully combine diantara frontal,parietal,temporal ngn occipital bone..fuhh..igt la sket2 subjek anatomy second year dulu..

lps tu,yg aku kagumnye,anak kucing ni dah mule fhm yg aku nk tlg kuarkn kepala die..aku perasan tgn die dah stop cakar aku..tgn die tgh tolak2 balang tu ke atas sambil aku tarikkan kepala die keluar..waaahh..sikit lagi nk keluar..aku dah dpt tarik telinga die..

aku letak die kat atas tanah dulu sebelum nk tarik lg..tibe2 die melompat,balang terhentak kat tanah,yeaayy!!
dah lepas..haha..hepi aku tgk..die mcm stare aku..nk ckp time kasih kot..

'ok kucing,same-same'

pastu kucing tu chow...kadang2,binatang pun ade hati ngn perasaan taw nk ucap terima kasih...inikan pulak kite manusia..sbb binatang ni same je ngn kita..makhluk Allah jugak.

ye x?

so long little kitty
ps: gambar hiasan..tapi lebih kurang camni la kepala dia tersekat

2 comments:

Unknown said...

peh kau ni environmental frenly jugek

Abu Bakar Bin Hamdan said...

haha..mesti la dowh..tp kalo dah nmpk lembu jatuh,x larat la nk angkat an

Post a Comment