Tuesday 10 January 2012

what if ur God does not bless u?

chapter CVS ngn Blood Disease baru2 ni,Dr Ragaa yg ajar kitorg...die seorg christian..emm..nk ikutkan die ok jer ngn kitorg...jawab ape yg kitorg tny..die ajar pun fhm gile eventough lompat2 tajuknye..

untuk aku,xde masalah belajar ngn lecturer beragama lain ni...dulu time skolah rendah pun,cikgu india cina kot ajar,xde ar nmpk racist time tu..myb time tu kecik lg kot...mne taw diorg racist ke x an..

masuk alam shah pun,igt lg Mrs Goh ajar aku Bi dulu..pastu aku lupe ckg cine yg ajar aku math tu..ok je...die mmg ajar untuk murid2 die score dlm exam and untuk future..

tp baru2 ni,agak terkedu gak ar ngn lecturer yg ajar kitorg CVS ni...citer die camni...ari tu mmg agak ramai gak ar org dtg lmbt...die marah org lambat 5 minit pun...ade tu hampir kene halau cz lambat..tp dah mnx2 maaf,die kasi masuk gak..after sejam,Hashif terbersin...tercampak gak ar aku ke dpn..xde ar tu mega je...hashif bersin...pastu mcm biase sume ckp 'yaharmakallah' meaningnye semoga Allah merahmati kmu..

lecturer kitorg die cam pelik...pastu ckp,'what if ur God does not bless u?'

terkelu lidah sorg2 time tu..even aku sendiri pun mcm,isshh,npe Dr ni tbe2 je an...npe tibe2 die masuk bab2 tuhan ni..nk menjawab,xkn nk suroh Bukh p lawan bab2 agama ni an..so aku sangka baik jela..maybe effect dari crisis islam ngn kristian kat mesir skang kot..

tp nk xnk,die ttp lecturer gak untuk aku..ilmu from die and aku rase jgn la ade yg mcm marah or nk rase emo ngn die..insyaAllah ilmu yg dia kasi berkat and kita pun gune sampai bila2 nnt.



3 comments:

the cerebro said...

Perasan class second last ke last skali yg die start2 ngan pic anjing ngn budak. dia kata kalau kita tk de anjing 'you did lose something worth to trust in this world'. Bagi aku mungkin dia pon mengambil langkah berdakwah.ok je, cuba kalau dia Islam.mesti best kn?doa kan untuk dia

Unknown said...

haha. lecturer kau org arab ka macha?

Abu Bakar Bin Hamdan said...

yup haikal..dats true...

azwan gamepoint..aah dowh..arab christian

Post a Comment