Saturday 2 April 2011

demo,earthquakes and histo

FIRST STORY

aiyooooo...aiyoooo...ponek den ponek...act smlm aku ngn encik eimad nk g book fair kat Tharir Square..korg taw2 jelakn tahrir,tmpt yg hot gile kat egypt ni..alaa yg diorg wat demo2 tu...aku gerak la tanpa rase was2 pun ke sane...sbb yela,aku igt dah abes an bnd2 ni sume...x taw lak diorg wat demo lg...tp kali ni demo untuk ape pun aku x taw...tade la pulak nmpk org ngamuk2 ke hape..hepi je muke..siap ajak aku tgkp gmb lg..hahaha..tadelah...

tapi yg pentingnye bkn la demonstrasi tu aku nk pegi,x terlintas langsung...pakcik teksi pun dah pelik asal kitorg nk g tahrir an...kitorg nk g book fair je...jalan punye jalan..carik punye carik...alamak!!pintu pagar berkunci!!!!aiyyyakkk!!

sgt2 la down...mne x nye...ke cairo nk g book fair..skali tutup..siot net tipu...at least ckp la ade demo jumaat..so tutup..ni x...31-3 april..hahha..kecewa2...mcm putus cinta lak rase..haha..tade la..gimik je...tapi ape pun rase pengalaman gak ar...bnyk tmpt baru kat cairo aku teroka smlm...tah ceruk mne aku g smlm pun aku x taw..hahah..

SECOND STORY

pastu,dgr2 citer rupenye kat daerah kitorg smlm ade gempa bumi sikit!..hoho..takdela lame and kuat mne pun..sekadar gegaran kecil selama lebih kurang 20 saat..hmmm..actually gegaran yang berlaku kat Mesir ni disebabkn oleh gempa bumi berskala ritcher 6.2 yang melanda di Greek..banyak gak la terkorban x pasti bpe angka die..rumah and buildings bnyk gk ar musnah..so kalo korg perhatikan peta bumi ni,Greece mmg atas benua Afrika ni...Mesir lak mmg paling utara skali,terletak ditimur laut Afrika,so,mmg kompom2 rase ar ...huishhh..cuak2...bce2 blog mmb yang bernama Zaid,beliau usha2 net..rupenye bumi mesir pnh kene gempa bumi dan seramai 500 nyawa terkorban ketika tu..hmmm..mnx2 dijauhkan kita dari kene musibah2 ni...amin..takut gak la an...yela gempa bumi...dah la bru je tsunami kat Jepun..x sampai 2 minggu pastu area burma pulak...hmmm...

fikir2 blk,bnyak2kan lah berdoa kawan..untuk diri sendiri dan juga untuk keluarga kite...sbb dalam hadith nabi sendiri ade yang menyatakan x akan tibanya hari kiamat sebelum berlakunya banyak gempa bumi yang terus-terusan..hmmm..fikir-fikirkanlah.

LAST STORY

sok lak aku de exam histo..carry mark...prepare dah prepare..walaupun bkn pekse betul tp ujian yg membawa markah..so,kene la wat betul2 n x maen2..aku perasan 2 test b4 ni ak agak lalai..mne x nye..histo tahun ni aku sgt down..erkkk!..tahun lps leh lak ak strive gile babengnye mid term..almost full marks..but this year..ermmm..may bad..ak terlalu njoy sgt kot sampai2 mesir awal sem ni..

hoho..tapi ape pun,aku dah sedar..syukran Ya Allah kerana memberikan kesedaran ni pada hamba-Mu yg hina dina ni...at lesat aku prepare habis kali ni and boleh terus untuk final..walaupun aku xmnt ko tahun ni histo,tapi aku kene pulun gak..yela..satu subjek kantoi ,jawabnye,makin lambat la aku abis study..huuuuu..

so,wish me luck guys..:)

No comments:

Post a Comment