Tuesday 30 March 2010

After 6 months...

ehem2...salam kpd semue pembace..

jz nk tros smbung tambah2 sikit bnd dlm blog ni..mmg dah lme dah terpahat dlm otak ni,kalo dah ade blog nnt,leh la ltk pic bnyk2 dlm tu...xyah ltk kat facebook..aku x minat pun nk upload2 gmb dlm facebook ni...adk aku si baby tula slalu suwoh aku ltk pic dlm fb..sng nk usha la..ibu nk usha la..ye ye je ko baby..haha..k la..ape2 pun,ni beberape pic aku uploadkn dlm blog ni sepanjang 6 bulan aku kat bumi mesir yg penoh dgn barakah ni..
insya Allah..




raye kat mesir..first tyme jaoh dari family


dak2 arab berebut tgkp gmb ngn ngn aku...ahahah


alt=""id="BLOGGER_PHOTO_ID_5454489877033123458" />
eimad kat 'hamam firaun'..tmpt ni lebeh kurang cam spa firaun...ceritenye..ade suatu mse tu,firaun skt dan dibawa ke tmpt ni untuk berubat..sahih ke x,wallahualam..


Hasyif,Azzuar,Eimad,Marzuq and Aku kat luar 'hamam firaun'..


bekas kubu israel di semenanjung sinai...dikatakn dlm sejarah mesir,kubu ni tersorok dek pdg pasir...mmg mesir nk kalah dah time perang berebut semanjung siani nih..
dgn kuasa Allah,seorg syeikh Azhar(maaf x igt nme die),mendapat mimpi,kalo nk taw kat mne kubu israel,gunekn air..so,tentera mesir mengepam air dari pantai yg berdekatan dan terkantoi la kubu israel tersebut..mesir mng dlm perang ni..Alhamdulillah


dikatakn org tempatan bahawa inilah bekas anak lembu samiri..mengikut sejarah,Samiri telah membuat anak patung lembu dan menyesatkan kaum bani israel ketika Nabi Musa sedang bermunajat di Puncak Tursina...


Makam Nabi Hud A.S..


camp fire before daki Jabal Musa..ngn eimad n pa'an..:)


Jabal Musa atau lebih dikenali sebagai Puncak Tursina..


dikatakn di batu di belakang kami ini lah tempatnya 12 pancuran mata air buat 12 puak kaum bani isarael dimana ketika ini mereka semua meminta air dari Nabi Musa A.S..maka,Nabi Musa menghentak tongkatnya lalu terpancarlah mata air tersebut..wallahualam..


ngn Naim n Hakim second year


kubu Salahuddin el-Ayubi



ni gambar mase aku ngn ahli smart circle aku g berjaulah kat Dumyat..Dumyat ni bleh la nk ckp salah satu bndr paling sunyi sepi ar kat mesir ni...kalo nk ikutkn,sume tmpt kat sini hiruk pikuk,nk tenang,dtg la Dumyat..heheh..kat sini yg syoknye,hehe..tgk pic bwh la yek..



mengerang..yup..setiap kali winter,mmg ramai org Zagzig yg akn wat jaulah ke sini mengerang...org mesir ni nnt sume pelek la asal la org mesia bwk bnd ni..x kotor ker..dah la berdarah...the truth is,terbaek gile la kerang2 dier..thnx to Ustaz Abe cz bwk kami jln2 ke sini..:)

sooo,aku rase takat ni je kot dulu..ade gmb len nnt aku mskkn lg la ek...
k..salam..:)

6 comments:

halym said...

hello ...hello tulis blog jgn mcm tulis taip sms ha......huhu

anyway, gambar gambar semua cun belaka!
wah, simpan rambut panjang ek, take care aa
for u and yr sister,,study hard!

Abu Bakar Bin Hamdan said...

aisey..ok2..kritikan membina..akn improve lg pasni...syukran pakndak..:)

halym said...

haha..baguih blog hang ni abu,
letak gambar gambar dengan info,
tunggu gambar kat Pyramid Giza plak..hehe

bm said...

simpan angan2 nak egypt bila
tengok gambar2 tu.. ha3
jika ada nak tengok lagi!!

halym said...

gambar no 3 mempunyai composition yang hampir betul sbb kaki Abu tak nampak,
if not dah cantek dah..fotogenik lagik hang Abu....hahaha

*gambar yang lain sume santek belaka..yiihaaa

Abu Bakar Bin Hamdan said...

okeh2
pic2 di alex plak akn di masukkan
:)

Post a Comment