Sunday 31 October 2010

bur said



haihhhh..dah lme gak x memblogkn diri..terpikir gak blk bile mmb2 dah sound lme x update ni..yela...tade benda pun nk ckp..tp ok la..skang leh la mule blk story mory bnd2 yg berlaku kat sini..

so,2 hari lepas aku selamat la sampai ke destinasi Port Said or kalo diorg2 arab ni panggil Burr Said..medan membeli belah terfeymes mesir..agak la sbb org2 melayu je g sini nk beli winter coat and jumper sempena winter yg mendatang ni...benda2 tu kite leh dpt kat Port Said ni xdela mahal sgt,berpatutan la ..jgn la sme kan ngn org2 yg xleh pakai barang2 bundle ni pasal takut gatal2 ke nnt kan....

Kalo lokasi die lak,die kat utara egypt,barat Alex...untuk pengetahuan korg gak,Port Said ni permulaan untuk Terusan Suez yg feymes tu...so, mmg tmpat ni agak bersejarah la sbb bnyk war2 dah terjadi kat sini...sume pasal nk conquer Suez...kalo korg diri meghadap ke arah utara,haa, Greece la atas sane...tp jgn terpikir nk berenang lak yer...skang ni air laut sejuk...

plg utara skali Port Said

so,aku gerak ngn 17 mmb yg lain termasuk Dr. Bukhari sebagai musyriff kitorg...act nk gerak skali ngn first year punye jaulah(melancong),tp bas dah penuh...Dr. Bukhari lak mmg nk g ngn ahli SC diorg,so, kitorg pun gerak sendiri la dengan ilmu yg ade....dengan menaiki tremco yg berkelajuan 13o kilometer sejam,kami pun bertolak sharp kul 8.30....kalo tahun lps aku g nek bas,ade la 4 jam sampai..tp nek tremco ni,gile pe,kul 10.30 dah sampai...haram laju driver...

jeti Port Said ke Port Fuad

Port Said ni yg ak perhatikn xdela lawa sgt cam Alexandria...sme je tahap kotor die ngn cairo aku rase...sampah still merata...cmne la org2 sini leh ckp Port Said ni pusat pelancongan pun ak nek pelek...tp x kesah la an...yg penting barang2 die ok la....

Aku perhatikan ramai mmb2 yg mencarik jaket2 kulit..Pok Jat dpt angkut yg smart gile arh...suai la ngn die...dah mcm artis dah Pok Jat aku tgk...Azzuar, housemate aku bnyk gak beli jaket n winter coat...Haikal la paling artis abes...terase berdekatan ngn Kim Bum lak bile aku diri ngn Haikal bile die pakai winter coat die mlm tu..kehkehkeh..jgn mara ye haikal...bukan diorg ni je,tp kwn2 yg laen pun aku perhatikn muke puas gak la...hahahaha..

pok jat ngn leather die beli..hot


So, next tyme kite carik tmpt lain lg la yer..maybe ke area south egypt lak..diorg kate bnyk firaun2 nye makam kat area situ...:)




=)

1 comment:

halym said...

syoknya...betuah badan!

Post a Comment